Październik ze św. Pawłem Apostołem

1. W Ewangelii sprawiedliwość Boża objawia się przez wiarę dla wiary, jak jest napisane: sprawiedliwy z wiary żyć będzie. (Rz 1, 17)

2. Gdy byłem dzieckiem, mówiłem jak dziecko, myślałem jak dziecko, rozumowałem jak dziecko. Gdy stałem się człowiekiem dojrzałym, wyzbyłem się tego, co dziecięce. (1 Kor 13, 11)

3. Bóg również teraz objawia swoją sprawiedliwość, ponieważ jest sprawiedliwy i usprawiedliwia wszystkich wierzących w Jezusa. (Rz 3, 26)

4. Królestwo Boża to nie jedzenie i picie, ale sprawiedliwość, pokój i łaska w Duchu Świętym. (Rz 14, 17)

5. Usiłujcie zachować spokój, jak wam nakazaliśmy, spełniajcie to, co do was należy, i sami pracujcie na swe utrzymanie. (1 Tes 4, 11)

6. Przykazania: nie cudzołóż, nie zabijaj, nie kradnij, nie pożądaj, i każde inne, zawiera się w tym: Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego. (Rz 13, 9)

7. Zawsze bądźcie za wszystkie wdzięczni Bogu i Ojcu w Imię naszego Pana, Jezusa Chrystusa. (Ef 5, 20)

8. Właśnie teraz, poza Prawem, ujawniła się Boża sprawiedliwość, o której świadczą Prawo i Prorocy. Jest to sprawiedliwość Boga osiągana przez wiarę w Jezusa Chrystusa, ofiarowana bez różnicy wszystkim wierzącym. (Rz 3, 21-22)

9. Czy jecie czy pijecie, czy cokolwiek czynicie, wszystko czyńcie ku chwale Boga. (1 Kor 10, 13)

10. W Chrystusie także wy usłyszeliście słowo prawdy, dobrą nowinę o waszym zbawieniu. W Nim uwierzyliście i zostaliście naznaczeni pieczęcią, Świętym Duchem obietnicy. (Ef 1, 13)

11. Nie traćcie gorliwości, bądźcie płomiennego ducha, służcie Panu. (Rz 12, 11)

12. Pan jest Duchem, a gdzie jest Duch Pana, tam jest wolność. (2 Kor 3, 17)

13. Dzieci, we wszystkim słuchajcie rodziców. To bowiem jest miłe Panu. (Kol 3, 20)

14. Chociaż macie dziesiątki tysięcy wychowawców w Chrystusie, ojców macie niewielu, a właśnie ja w Chrystusie Jezusie zrodziłem was przez Ewangelię. Dlatego zachęcam was: bądźcie moimi naśladowcami! (1 Kor 4, 15-16)

15. Niech z waszych ust nie wychodzi żadne nieprzyzwoite słowo, lecz tylko dobre, budujące, aby stosownie do potrzeb dawało łaskę słuchającym. Nie zasmucajcie Ducha Świętego Boga, w którym zostaliście opieczętowani na dzień zbawienia. (Ef 4, 29-30)

16. O nic się nie martwcie, lecz we wszystkim zanoście wasze prośby do Boga, modląc się i błagając z dziękczynieniem. A pokój Boży, który przewyższa wszelkie poznanie, będzie strzegł waszych serc i myśli w Chrystusie Jezusie. (Flp 4, 6-7)

17. W każdej sytuacji dziękujcie! To jest bowiem wolą Boga względem was w Chrystusie Jezusie. (1 Tes 5, 18)

18. Wasze posłuszeństwo wierze znane jest wszystkim, dlatego cieszę się wami. Pragnę, abyście byli roztropni w dobrem i nie skażeni złem. (Rz 16, 19)

19. Błagam cię, wzywając na świadka Boga i Chrystusa Jezusa, który będzie sądził żywych i umarłych, na Jego objawienie się i na Jego królestwo: głoś słowo, nalegaj w porę i nie w porę, upominaj, karć i zachęcaj, nauczając z wielką cierpliwością. (2 Tm 4, 1-2)

20. Wierny jest Ten, który was powołuje i On tego dokona. (1 Tes 5, 24)

21. Teraz wy, którzy niegdyś byliście dalecy, w Chrystusie Jezusie staliście się bliscy dzięki Jego krwi. (Ef 2, 13)

22. Nasze sumienie daje nam chlubne świadectwo, że na tym świecie, a szczególnie względem was, postępowaliśmy w prostocie i szczerości, które są od Boga - nie w mądrości światowej, lecz w łasce Bożej. (2 Kor 1, 12)

23. Bo jak przez nieposłuszeństwo jednego człowieka wielu stało się grzesznikami, tak przez posłuszeństwo jednego, wielu stanie się sprawiedliwymi. (Rz 5, 19)

24. Teraz widzimy jak w zwierciadle, niewyraźnie, potem będziemy oglądać twarzą w twarz. Teraz poznaję po części, potem poznam tak, jak sam zostałem poznany. (1 Kor 13, 12)

25. Gniewajcie się, ale nie grzeszcie: niech słońce nie zachodzi nad waszym gniewem! (Ef 4, 26)

26. Uważajcie, by ktoś was nie zniewolił filozofią i bezsensowym oszustwem, opartym na ludzkim podaniu o żywiołach świata. Nie pochodzi to od Chrystusa. (Kol 2, 8)

27. Bóg jest Tym, który nas namaścił i który nas i was umacnia dla Chrystusa. On nas opieczętował i dał naszym sercom Ducha jako poręczyciela. (2 Kor 1, 21-22)

28. Nie bądźcie nierozumni, ale starajcie się pojąć, jaka jest wola Pana. (Ef 5, 17)

29. Tak, bracie! Oddaj mi tę przysługę w Panu. Pokrzep me serce w Chrystusie! (Flm 1, 20)

30. Wiem, że wszystko to przyczyni się do mojego zbawienia dzięki waszej modlitwie oraz pomocy Ducha Jezusa Chrystusa. Tego oczekuję i mam nadzieję, że w niczym nie doznam wstydu, ale że w sposób zupełnie jawny, jak zawsze tak i teraz, Chrystus będzie uwielbiony w moim ciele czy to przez życie, czy przez śmierć. (Flp 1, 19-20)

31. Bóg nadziei niechaj napełni was wszelką radością i pokojem w wierze, abyście obfitowali w nadzieję dzięki mocy Ducha Świętego. (Rz 15, 13)

za: Dobrego dnia ze św. Pawłem Apostołem. Myśli na każdy dzień, Edycja Świętego Pawła 2008.