Lipiec ze św. Pawłem Apostołem

1. Żyję już nie ja, ale żyje we mnie Chrystus. A jeśli żyję teraz na świecie, to żyję dzięki wierze w Syna Bożego, który umiłował mnie i samego siebie wydał za mnie. (Ga 2, 20)

2. Wszystko wolno, ale nie wszystko jest pożyteczne. Wszystko wolno, ale nie wszystko jest budujące. (1 Kor 10, 23)

3. Nie wstydź się świadczyć o naszym Panu, ani nie wstydź się mnie, Jego więźnia, lecz razem ze mną znoś cierpienia dla ewangelii, ufając mocy Boga. (2 Tm 1, 8)

4. Nie zniechęcajcie się w czynieniu dobra. (2 Tes 3, 13)

5. Dzięki łasce Bożej jestem tym, kim jestem. A łaska ta nie została zmarnowana, lecz zaowocowała, bo natrudziłem się więcej od nich wszystkich, wprawdzie nie ja, tylko łaska Boża ze mną. (1 Kor 15, 10)

6. Ja nie przywiązuję się zbytnio do życia, chcę jedynie do końca wypełnić powierzoną mi przez Pana Jezusa misję i zadanie głoszenie Dobrej Nowiny o łasce Bożej. (Dz 20, 24)

7. Wszystko mi wolno, ale nie wszystko jest pożyteczne. Wszystko mi wolno, ale ja niczemu nie poddam się w niewolę. (1 Kor 6, 12)

8. Bóg wybrał nas w Chrystusie przed założeniem świata, abyśmy byli przed Nim święci i nieskalani w miłości. (Ef 1, 4)

9. My, którzy jesteśmy mocni, powinniśmy dźwigać ułomności słabych, a nie szukać upodobania w sobie samych. Niech każdy z nas stara się o to, co dla bliźniego dogodne - dla jego dobra, dla zbudowania (Rz 15, 1-2)

10. Dla mnie życie to Chrystus, śmierć to zysk. (Flp 1, 21)

11. Jeśli ktoś nie kocha Pana, niech będzie wyłączony ze wspólnoty. Maranatha! (1 Kor 16, 22)

12. Skoro przyjęliście Chrystusa Jezusa jako Pana, dalej w Nim postępujcie: w Nim zakorzenieni i zbudowani, mocni wiarą, której was nauczono. I bądźcie pełni wdzięczności. (Kol 2, 6-7)

13. Stańcie się naśladowcami moimi, jak ja Chrystusa. (1 Kor 11, 1)

14. Nie przestajemy modlić się za was i prosić, abyście zostali napełnieni poznaniem Jego woli we wszelkiej mądrości i duchowym zrozumieniu. Prowadźcie życie godne Pana, podobając Mu się we wszystkim, przynosząc owoce we wszelkim dobrym dziele i wzrastając w poznaniu Boga. (Kol 1, 9-10)

15. Wiedza nadyma, a miłość buduje. Jeśli komuś się wydaje, że coś wie, to jeszcze nie wie, jak trzeba wiedzieć. (1 Kor 8, 1b-2)

16. Bogaczom nakazuj, aby się nie pysznili i nie pokładali nadziei w niepewnym bogactwie, lecz w Bogu, który udziela nam wszystkiego obficie, byśmy z tego korzystali. Niech się bogacą w dobre czyny. Niech hojnie rozdają, dzieląc się z innymi. Tak oto gromadząc skarby na przyszłość, zapewnią sobie prawdziwe życie. (1 Tm 6, 17-19)

17. Czy nie wiecie, że wasze ciało jest świątynią Ducha Świętego, który jest w was? Macie Go od Boga i nie należycie już do siebie. Bóg przecież wykupił was za wielką cenę. Uwielbiajcie zatem Boga w waszym ciele! (1 Kor 6, 19-20)

18. Zachęcamy was, bracia: pouczajcie nieposłusznych, podnoście na duchu bojaźliwych, troszczcie się o słabych, bądźcie wyrozumiali dla każdego. Uważajcie, aby nikt nikomu nie odpłacał złem za zło, ale zawsze starajcie się czynić dobro sobie nawzajem i wszystkim ludziom. (1 Tes 5, 14-15).

19. Nie rozstrzygajcie niczego, aż do przyjścia Pana, który rozjaśni to, co ukryte w ciemności, i ujawni zamysły serc, a wtedy każdy otrzyma pochwałę od Boga. (1 Kor 4, 5)

20. Łaską jesteście zbawieni przez wiarę! Nie jest to waszą zasługą, lecz darem Boga. Nie za dokonane czyny, aby nikt się nie chełpił. (Ef 2, 8-9)

21. Myślenie Ducha prowadzi do życia i pokoju, a myślenie ciała - do śmierci. (Rz 8, 6)

22. Człowiek zmysłowy nie przyjmuje tego, co pochodzi od Bożego Ducha. Jest to dla niego głupstwem i nie może zrozumieć, że ocenia się to jedynie dzięki Duchowi. Człowiek duchowy ocenia wszystko, a sam nie jest przez nikogo oceniany. (1 Kor 2, 14-15)

23. Duch przychodzi nam z pomocą w naszej słabości. Gdy nie wiemy, jak mamy się modlić, Duch wstawia się za nami wołaniem bez słów. (Rz 8, 26)

24. Bóg sprawia, że pragniecie i działacie zgodnie z Jego upodobaniem. Wszystko czyńcie bez narzekania i sprzeciwu, by nic wam nie można było zarzucić i abyście byli bez skazy, jako nienaganne dzieci Boże wśród narodu zepsutego i przewrotnego. Bądźcie dla nich światłem jak gwiazdy na niebie. (Flp 2, 13-15)

25. Nikt pod wpływem Ducha Bożego nie może mówić: "Niech Jezus będzie przeklęty", i nikt bez Ducha Świętego nie może mówić: "Jezus jest Panem". (1 Kor 12, 3b)

26. Nie jesteście już obcymi i przybyszami, ale mieszkańcami na równi ze świętymi i domownikami Boga. Jesteście zbudowani na fundamencie apostołów i proroków, a kamieniem węgielnym jest sam Chrystus Jezus. W Nim złączona cała budowla wzrasta, aby stać się świętą w Panu świątynią. W Nim także wy wspólnie budujecie, aby być mieszkaniem Boga w Duchu. (Ef 2, 19-22)

27. Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia. (Flp 4, 13)

28. Chrystus nas wyzwolił, abyśmy byli wolni. Bądźcie mocni i nie dajcie sobie na nowo nałożyć jarzma niewoli. (Ga 5, 1)

29. Cokolwiek robicie, czyńcie to ochoczo, jak dla Pana, a nie dla ludzi, wiedząc, że otrzymacie za to nagrodę - dziedzictwo od Pana. Bądźcie niewolnikami Pana - Chrystusa. (Kol 3, 23-24)

30. Niech będą dzięki Bogu, który pozwala nam zawsze uczestniczyć w triumfie Chrystusa i przez nas roztacza wszędzie won poznania siebie. (2 Kor 2, 14)

31. Bóg jest Bogiem sprawiedliwym. (Rz 2, 11)

za: Dobrego dnia ze św. Pawłem Apostołem. Myśli na każdy dzień, Edycja Świętego Pawła 2008.