Różaniec z bł. Jakubem Alberione

(na podstawie medytacji bł. Jakuba)

Dziewico Różańca Świętego, ofiarujemy Ci ten bukiet róż jako wyraz naszej dziecięcej czci. Odmawiając Różaniec, chcemy oddać cześć Twojemu Synowi wraz z Tobą. Dzięki niemu chcemy odbić w naszych duszach najpiękniejsze prawdy odkupienia, niebieskiej chwały, miłosierdzia Twojego i Twojego Syna. Chcemy podziwiać oraz prosić o wszystkie cnoty i łaski, których udzielasz swoim czcicielom. Niech Twój Różaniec będzie pięknym pocieszeniem w godzinie naszej śmierci.


Tajemnice radosne

Zwiastowanie Najświętszej Maryi Pannie
Duchu Święty, za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny udziel mi swoich Bożych darów, abym zawsze i we wszystkim gotowy był pełnić wolę Bożą i w ten sposób zasłużył na nagrodę przygotowaną dla wiernego sługi.

Nawiedzenie św. Elżbiety
Panie, który jesteś Miłością, przez tajemnicę nawiedzenia Świętej Elżbiety daj mi serce podobne do Twojego Serca, pełne troski o wieczne zbawienie dusz oraz gorliwe do odpowiadania na potrzeby najbardziej potrzebujących braci.

Narodzenie Jezusa
Błogosławiona Dziewico i Józefie Święty, sprawcie, aby dzięki waszemu przykładowi i waszej modlitwie moje serce zawsze było uległe wobec woli Bożej, abym nigdy nie zszedł z pewnej drogi prowadzącej do nieba.

Ofiarowanie Jezusa w świątyni
Maryjo, Matko wielkiego Kapłana, pomnóż liczbę kapłanów, wstawiaj się za nimi, miej o nich taką samą troskę, jaką miałaś o Jezusa Kapłana, Twojego Syna. Uświęć ich i uczyń owocną ich służbę. Wyproś im świętą śmierć i uwolnij ich dusze z czyśćca.

Znalezienie Jezusa w świątyni
Maryjo, wzorze każdego ucznia Jezusa, uproś mi Twoją uległość. Oddal ode mnie pychę, upór, żądze, które czynią moje serce twardym i zaciemniają umysł. Maryjo, Matko Mistrza i Jego Uczennico, prowadź mnie swoją drogą.

Tajemnice światła

Chrzest Jezusa w Jordanie
Boski Mistrzu, wszędzie chcę iść za Tobą. Również ja chcę podobać się Ojcu Niebieskiemu. On upodobał sobie w Twojej osobie i w tych, którzy do Ciebie są podobni. Przez swoją łaskę i miłość pociągnij mnie na swoją drogę. Chcę iść za Tobą, ale tak szybko męczą mnie wymagania drogi. Zaradź mojej słabości, oświeć ciemności, umocnij przeciw zniechęceniu.

Objawienie się Jezusa w Kanie Galilejskiej
Panie Jezu Chryste, który ustanowiłeś sakrament małżeństwa, Ty wiesz, jak bardzo i jak często jest on profanowany przez chrześcijan. Oświeć ich, napełnij ich swoją świętą bojaźnią i błogosław wszystkim rodzinom, które szukają pomocy w Twojej świętej łasce.

Głoszenie królestwa Bożego i wzywanie do nawrócenia
Miłosierny Panie, proszę Cię o chrześcijan godnych tego imienia: o naśladowców Chrystusa, heroicznie Mu wiernych, współpracujących z Nim żyjącym i działającym w osobach swoich kapłanów. Wybrał ich sobie spośród wielu uczniów, którzy szli za Nim. Niech chrześcijanie myślą i czują tak jak Kościół. Niech wspierają wszystkie jego inicjatywy, niech wierzą w całe jego nauczanie, niech mają litość nad tymi, którzy idą drogą zatracenia i niech działają zgodnie z przykładem Jezusa Chrystusa, który za nas umarł na krzyżu.

Przemienienie Jezusa na górze Tabor
Boże, Ty przy chwalebnym przemienieniu Twojego jedynego Syna potwierdziłeś tajemnice wiary świadectwem ojców i ukazałeś chwałę, jaka czeka Twoje przybrane dzieci, spraw, abym posłuszny głosowi Twojego umiłowanego Syna stał się Jego współdziedzicem i uczestnikiem tej samej chwały, jaką On posiada w niebie.

Ustanowienie Eucharystii
Boski Mistrzu, dziękuję Ci za ustanowienie kapłaństwa, w którym przedłużasz na wieki swoją obecność między nami i nieustannie udzielasz nam swoich dóbr. W nim uznajemy, oddajemy cześć i kochamy Twoje wieczne i najwyższe Kapłaństwo, dzięki któremu ofiarowałeś samego siebie, Hostię pokoju dla świata. Daj nam wielką ufność, szacunek oraz miłość do kapłanów. Spraw, abyśmy z pokorną uległością umieli korzystać z ich posługi. Udziel nam łaski, by w momencie naszej śmierci towarzyszył nam Twój gorliwy sługa.

Tajemnice bolesne

Modlitwa Jezusa w Ogrójcu
Najsłodszy Jezu Chryste, proszę Cię, aby Twoja męka była dla mnie siłą i potężnym orężem, aby mnie strzegła i broniła. Niech Twoje rany będą dla mnie pokarmem i napojem, który będzie mnie karmił, poił i przynosił radość. Niech przelanie Twojej krwi obmyje mnie ze wszystkich grzechów. Niech Twoja śmierć da mi życie bez końca, a Twój krzyż - wieczną radość. Niech to będzie moim pokarmem, radością i słodyczą dla mojego serca.

Biczowanie Jezusa
Matko Bolesna, oddaję Ci moje wewnętrzne cierpienia, być może przed wszystkimi ukryte, a które ranią mnie w głębi duszy. Spraw, abym umiał płakać nad męką Jezusa, abym umiał płakać nad moimi grzechami; abym płakał nad duszami, które idą w stronę piekła; żebym miał swój udział w dziele odkupienia.

Ukoronowanie Jezusa cierniem
Panie Jezu, Ty jesteś pełen dobroci. Przez Twoje ciężkie i haniebne biczowanie oraz cierniem ukoronowanie, przez krzyż i okrutną mękę Twoją, przez Twoją dobroć, pokornie proszę Cię, nie pozwól, abym umarł nagle i bez sakramentów świętych.

Droga Krzyżowa Jezusa
Maryjo, pozwól mi ze sobą płakać nad ranami Jezusa i nad moimi grzechami, które są przyczyną Jego cierpień. Moje krzyże są bardzo małe, ale jestem w stanie przyjąć tylko lekkie i krótkotrwałe cierpienie. Tak mało we mnie cnót, taka słaba jest moja miłość. Matko! Wyproś mi łaskę umiłowania krzyża, łaskę kroczenia wraz z Tobą za Jezusem na Kalwarię oraz przyjmowania ze spokojem na twarzy i w sercu każdej przeciwności.

Śmierć Jezusa na krzyżu
Dziewico Bolesna, spraw, abym z każdym dniem poznawał Jezusa i to Jezusa ukrzyżowanego. Abym umiał wyrzec się siebie samego i przyjąć mój codzienny krzyż. Aby moja śmierć, przyjęta z miłości do Jezusa, uczyniła mnie podobnym do Niego, który za mnie umarł.

Tajemnice chwalebne

Zmartwychwstanie Jezusa
Błogosławiona Dziewico, Matko Zbawiciela, uproś mi wzrost wiary. Jezus nie powołał Cię tylko po to, abyś szła za Nim na Kalwarię, ale uczynił Cię również uczestniczką radości zmartwychwstania. Daj mi poznać, że również ja muszę przejść tę drogę, abym mógł dojść do chwalebnego zmartwychwstania.

Wniebowstąpienie Jezusa
Jezu, Synu Boga Żywego, Ty jesteś bramą. Kto przez nią przejdzie, znajdzie wieczne zbawienie. Proszę, udziel mi łaski, aby w mojej duszy głęboko wyryła się nauka zaczerpnięta z lektury Świętej Ewangelii oraz bym potrafił wprowadzić ją w czyn przez życie prawdziwie chrześcijańskie i w ten sposób zasłużyć na dzielenie z Tobą wiecznej radości, którą mi wysłużyłeś przez swoją śmierć na krzyżu.

Zesłanie Ducha Świętego
Maryjo, Matko Kościoła, uproś nowe wylanie Ducha na Kościół, na jego sługi, na wszystkich apostołów. Wyproś dla Kościoła: pobożne dzieci, wolność w pełnieniu jego misji, jedność wszystkich jego członków z Najwyższym Pasterzem.

Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
O najświętsza Matko, pamiętaj, że na krzyżu Jezus uczynił Cię moją Matką; że Twoim zadaniem w niebie jest bycie moją pośredniczką; że w Tobie jest pełnia łaski dla nas płaczących i narażonych na liczne niebezpieczeństwa na tym łez padole; że jestem Twoim biednym i bezbronnym dzieckiem, jestem grzesznikiem, tonę.

Ukoronowanie Najświętszej Maryi Panny
Maryjo, kontempluję Ciebie, jak siedzisz na wielkim tronie chwały, obok Twojego Syna. Rozpal w moim sercu wielkie pragnienie nieba.

w: Ks. Cyprian Kostrzewa SSP, Błogosławiony Jakuba Alberione, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.