„To jest Ciało Moje za was” (1 Kor 11, 23-29)

Najstarsze świadectwo o tajemnicy Eucharystii przekazał nam Twój Apostoł Paweł: Tej nocy, w której zostałeś wydany, Panie Jezu, wziąłeś chleb i dzięki uczyniwszy, połamałeś i rzekłeś: „To jest ciało moje za was wydane. Czyńcie to na moją pamiątkę”. Podobnie po wieczerzy wziąłeś kielich i powiedziałeś: „Kielich ten jest Nowym Przymierzem we krwi mojej.
Ile razy go pić będziecie, czyńcie to na moją pamiątkę”. Ilekroć spożywamy ten chleb i pijemy kielich, głosimy Twoją śmierć, Panie, aż powtórnie przyjdziesz w chwale. Dlatego, kto niegodnie spożywa ten Chleb i pije ten Kielich, staje się winnym Twojego Ciała i Twojej Krwi, Panie. Pomóż mi badać własne sumienie i z wiarą w Twoją rzeczywistą obecność w Eucharystii spożywać
ten Chleb i pić ten Kielich.

Nie dozwól, bym przyjmując Eucharystię, spożywał i pił wyrok na siebie samego, lecz przeciwnie, abym był - jedno: z Tobą, a w Tobie, z innymi współwierzącymi.

Komentarze