Modlitwa tych, którym powierzono w Kościele funkcję, władzę, posługę (1 Tm 1, 12-17)

Dziękuję Ci, Panie Jezu, że przyoblekłeś mnie mocą i uznałeś mnie godnym Twego zaufania, powierzając mi posługę w Kościele, mnie, który jestem słabym i grzesznym człowiekiem. W swej miłości okazałeś mi jednak miłosierdzie i obdarzyłeś mnie darami Twej szczodrobliwości. Proszę Cię, Panie, niech Twoja moc mnie wspiera, abym swoim braciom dawał przykład wiary i miłości, Przyszedłeś na świat, aby zbawiać grzeszników, spośród których ja jestem pierwszym. Dostąpiłem jednak miłosierdzia, abyś we mnie mógł okazać swą boską wielkoduszność i uczynić mnie przykładem dla tych, którzy uwierzą w Ciebie i osiągną życie wieczne. Jestem dowodem na to, że nikt z ludzi nie może się tak zagubić, aby go nie mogła dosięgnąć Twoja nie ograniczona miłość i niewyczerpane miłosierdzie.
A Królowi wieków, nieśmiertelnemu i niewidzialnemu Bogu, Twemu Ojcu, cześć i chwała na wieki wieków. Amen.

Komentarze