Modlitwa duszpasterza (1 Tm 4, 12 - 5, 2)

Panie, pomóż mi być wzorem dla wierzących w mowie, obejściu, w miłości, wierze, czystości, w czytaniu Pisma Świętego Niech moje nauczanie będzie przekazywaniem objawienia, a moje przepowiadanie przepowiadaniem Ciebie, a nie siebie samego.
Dopomóż mi rozwijać charyzmat kapłaństwa, który został mi dany przez włożenie rąk biskupa.
Jeżeli sam będę zdyscyplinowany, strzegł będę słowa Twego i coraz głębiej je poznawał, jeżeli znajdzie ono wyraz w moim życiu, jeżeli czynił będę postępy na drodze, którą Ty sam szedłeś, postępy widoczne dla wszystkich, to mam nadzieję, że zbawię siebie i tych, którzy mnie słuchają i których powierzyłeś mojej trosce duszpasterskiej.
Panie, nakazujesz mi, abym starszego wiekiem nie strofował, lecz jak ojca nakłaniał i prosił, młodszych traktował jak braci, starsze kobiety jak matki, młodsze niewiasty jak siostry z całą czystością, bez dwuznaczności.

Komentarze