Rozłamy w Kościele (1 Kor 1, 10-16; 3,3-9; J 17,20-23)

Jezu Chryste, już za św. Pawła brak jednomyślności i spory groziły Twemu Kościołowi rozłamem. Apostoł upominał: W Imię Pana naszego, Jezusa Chrystusa bądźcie jednego ducha i jednej myśli, unikajcie sporów. Nie mówcie: ja jestem od Pawła, ja jestem zwolennikiem Apollosa, ja uznaję Kefasa, a ja należę do Chrystusa.
Czyż Chrystus jest podzielony!? Czyż Paweł został za was ukrzyżowany!? Czyż w imię Pawła zostaliście ochrzczeni!?
Kto tak mówi - i zazdrości, i roznieca niezgodę, ten nie dojrzał do tego, aby żyć w Kościele. Bo istnieje tylko jeden Kościół.
Kimże jest Apollos? Albo kim jest Paweł? Pomocnikami Boga i sługami ludzi, Jeden zasiewał słowo Boże, drugi podlewał, lecz tylko Bóg daje wzrost!
Jezu, módl się dziś, jak modliłeś się, gdy nadeszła Twoja godzina: „Ojcze, proszę Cię za tymi, którzy uwierzą we Mnie. Aby wszyscy byli jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili jedno w Nas, aby świat uwierzył, żeś Ty Mnie posłał...



Za: ks. T. Loska SJ, Mówić chcę z Wszechmogącym, WAM, Kraków 2000.


Komentarze