Koronka do św. Pawła Apostoła

Koronkę odmawiamy na tradycyjny różańcu. Zaczynamy modlitwami "Wierzę w Boga", "Ojcze nasz", "Zdrowaś Maryjo". Na dużych paciorkach odmawiamy jedną z poniższych modlitw, na małych wezwanie.

1. Uwielbiam Cię, Jezu, za miłosierdzie jakie okazałeś świętemu Pawłowi, przemieniając go z zawziętego prześladowcy w gorliwego apostoła Kościoła. A Ty, o wielki święty, uproś mi serce uległe łasce, pełne nawrócenie z mej głównej wady i całkowite upodobnienie się do Jezusa Chrystusa.

Wezwanie (10 razy):
Święty Pawle Apostole, módl się za nami.

2. Uwielbiam Cię, Jezu, za wybranie apostoła Pawła na wzór i nauczyciela świętego dziewictwa. A Ty, o święty Pawle, drogi mój ojcze, strzeż mojego umysłu, mojego serca i moich zmysłów, abym mógł znać i kochać Jezusa, abym służył tylko Jemu i abym wykorzystał wszystkie moje siły wyłącznie dla Jego chwały.

Wezwanie (10 razy):
Święty Pawle Apostole, módl się za nami.

3. Uwielbiam Cię, Jezu, za przykład doskonałego posłuszeństwa, który mi dałeś w świętym Pawle. A Ty, o wielki święty, wyjednaj mi pokorę i uległość wobec wszystkich moich przełożonych, abym dzięki posłuszeństwu odniósł zwycięstwo nad moimi nieprzyjaciółmi.

Wezwanie (10 razy):
Święty Pawle Apostole, módl się za nami.

4. Uwielbiam Cię, Jezu, za ukazanie mi w czynach i słowach apostoła Pawła prawdziwego ducha ubóstwa. A Ty, o wielki święty, uproś mi ewangeliczne ubóstwo, abym naśladując Ciebie w moim życiu, mógł razem z tobą cieszyć się chwałą nieba.

Wezwanie (10 razy):
Święty Pawle Apostole, módl się za nami.

5. Uwielbiam Cię, Jezu, za serce pełne miłości Boga i Kościoła, które dałeś świętemu Pawłowi, oraz że dzięki Jego gorliwości Dobra Nowina dotarła do wszystkich narodów. A Ty, mój przyjacielu, wyproś mi żywe pragnienie głoszenia Chrystusa przez moją apostolską obecność w świecie społecznego komunikowania, przez modlitwę, przykład, czyny i słowa, abym stoczył dobrą walkę i otrzymał wieniec sprawiedliwości obiecany apostołom.

Wezwanie (10 razy):
Święty Pawle Apostole, módl się za nami.

Chwała Ojcu (3 razy)

Módlmy się:  Wszechmogący Boże, Ty powołałeś Świętego Pawła Apostoła do głoszenia Dobrej Nowiny wszystkim narodom, spraw, abyśmy za jego przykładem dążyli do Ciebie i świadczyli wobec świata o prawdzie Twojej Ewangelii. Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Za: Święty Pawle Apostole! Módl się za nami, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2009.

Komentarze