Już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus (Ga 2, 16-21)

Boże, nasz Ojcze, przez św. Pawła powiedziałeś: człowiek osiąga usprawiedliwienie nie na mocy wypełnienia Prawa Starego Testamentu, lecz przez wiarę w Jezusa Chrystusa.
My zawierzyliśmy Jezusowi. Przez wiarę w Niego pragniemy osiągnąć zbawienie, przyjaźń i wspólnotę życia z Tobą, Boże, nasz Zbawco, a nie na mocy naszych ludzkich uczynków. Za świętym Pawłem mogę powiedzieć: ja przez Prawo umarłem Prawu, aby żyć dla Ciebie, Boże.
Zostałem przybity do krzyża razem z Chrystusem, który na mocy Prawa i w imieniu Prawa został ukrzyżowany jako przestępca.
I dlatego teraz już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus.
Chociaż nadal prowadzę życie w ciele, to jednak moje obecne życie jest życiem z wiary w Jezusa, Syna Twego.
Jezu, Tyś mnie umiłował i samego siebie wydałeś za mnie na śmierć.
Tej łaski, danej mi przez Boga, nie będę odrzucał! Nie dopuść, Boże, abym pokoju i wspólnoty z Tobą szukał poza Chrystusem lub przekraczając prawo miłości, stał się niegodny, aby Chrystus żył we mnie.
Dziękuję Ci, Ojcze, że jedyną Drogą prowadzącą do Ciebie jest Jezus Chrystus.



Za: ks. T. Loska SJ, Mówić chcę z Wszechmogącym, WAM, Kraków 2000.

Komentarze