Modlitwa do św. Pawła w wielkiej potrzebie

Święty Pawle Apostole, Ty zostałeś powołany, aby całemu światu głosić Ewangelię o zbawieniu. Zwróć swe spojrzenie także na mnie i wstawiaj się za mną u Jezusa, naszego Mistrza i Nauczyciela. Ty byłeś nauczycielem narodów, dopomóż mi żyć wiarą, umocnij moją nadzieję na osiągnięcie zbawienia i naucz mnie kierować się tylko miłością. Ciebie Jezus uczynił swoim naczyniem wybranym, wyjednaj mi uległość wobec Boga, abym z gotowością przyjmował Jego dary i nie dopuścił, aby Jego łaska stała się we mnie bezowocna.

Spraw, Święty Apostole, abym coraz lepiej Cię poznawał i naśladował. Wyjednaj mi u Boga tę łaskę, o którą tak pokornie Cię proszę (wymienić łaskę). Wypraszaj dla wszystkich ludzi poznanie Boga, aby uwielbiali Go przez Jezusa Chrystusa, który jest drogą, prawdą i życiem.

Ty zaś, Panie Jezu, który wiesz, że swoją ufność pokładam w Tobie, a nie we własnej mocy, przez swoje miłosierdzie spraw, aby przed każdą przeciwnością broniło mnie potężne wstawiennictwo Świętego Pawła, mojego nauczyciela i ojca. Amen.

Źródło: Ks. Mariusz Szmajdziński, Święty Paweł, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017.

Komentarze