Wtorek: za cierpiących w czyśćcu

1. Boże mój, Stwórco i Zbawicielu, wierzę, że ze swej sprawiedliwości przeznaczyłeś czyściec dla zmarłych, którzy - przechodząc do wieczności - nie są jeszcze całkowicie oczyszczeni. Wierzę również, że w Twym miłosierdziu przyjmujesz modlitwy, zwłaszcza ofiarę Mszy Świętej, dla ich ulgi i uwolnienia. Ożyw moją wiarę i wzbudź uczucia miłości względem tych drogich braci cierpiących.

Wieczny odpoczynek racz im dać, Panie,
a światłość wiekuista niechaj im świeci.
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.

2. Panie Jezus Chryste, Królu chwały, przez wstawiennictwo Najświętszej Maryi Panny i wszystkich świętych, wybaw wiernych zmarłych z czyśćca. A dzięki wstawiennictwu Świętego Michała, księcia wojska niebieskiego, wprowadź ich do światłości wiecznej, którą Pan Bóg przyobiecał Abrahamowi i jego potomkom. Składam Ci, Panie, ofiary i modlitwy uwielbienia, przyjmij je za tych zmarłych i spraw, niech przejdą do wiecznej radości.

Wieczny odpoczynek racz im dać, Panie,
a światłość wiekuista niechaj im świeci.
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.

3. Jezu, Dobry Mistrzu, polecam Ci zmarłych, z którymi wiąże mnie ściślejszy obowiązek wdzięczności, sprawiedliwości, miłości i pokrewieństwa: rodziców, dobrodziejów, członków zgromadzenia i krewnych. Polecam Ci osoby, które na ziemi miały większą odpowiedzialność: kapłanów, zakonników, rządzących i przełożonych. Okaż miłosierdzie zmarłym, którzy mieli szczególne nabożeństwo do Jezusa Mistrza, Królowej Apostołów i Świętego Pawła Apostoła. Racz ich niebawem wezwać do wiecznej szczęśliwości.

Wieczny odpoczynek racz im dać, Panie,
a światłość wiekuista niechaj im świeci.
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.

4. Jezu, Boski Mistrzu, dziękuję Ci za to, że zstąpiłeś z nieba, aby przez swoją naukę, świętość i śmierć uwolnić człowieka od wszelkiego zła. Polecam Ci zmarłych cierpiących w czyśćcu z powodu złego korzystania z prasy i telewizji, kina, radia i internetu. Niech ci zmarli, którzy dzięki Twojemu miłosierdziu zostaną wybawieni z czyśćca i wprowadzeni do wiecznej radości, modlą się i błagają za nowoczesny świat, aby wszelkie dobra, użyczone przez Ciebie do podniesienia poziomu życia, były również używane do apostolstwa i służyły osiągnięciu życia wiecznego.

Wieczny odpoczynek racz im dać, Panie,
a światłość wiekuista niechaj im świeci.
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.

5. Jezu miłosierny, przez Twą bolesną mękę i przez Twoją miłość do mnie, proszę Cię, daruj mi w tym albo w przyszłym życiu kary, na które zasłużyłem przez moje liczne grzechy. Udziel mi ducha pokuty, wrażliwości sumienia, nienawiści do wszelkiego dobrowolnego grzechu powszedniego i usposobienie potrzebne do zyskania odpustów. Zobowiązuję się wspomagać - w miarę moich możliwości - zmarłych ciepiących w czyśćcu, a Ty, nieskończona Dobroci, napełnij mnie coraz większą gorliwością, aby moja dusza uwolniona z więzów ciała, mogła zaraz być dopuszczona do oglądania Cię na zawsze w niebie.

Wieczny odpoczynek racz im dać, Panie,
a światłość wiekuista niechaj im świeci.
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.


Akt miłości heroicznej

Boże mój, na Twoją większa chwałę i w zjednoczeniu z zasługami Jezusa i Maryi, ofiaruję Ci i przekazuję zmarłym cierpiącym w czyśćcu zadośćuczynienie, które wysłużyłem moimi dobrymi czynami. Ofiaruję i przekazuję również wszelkie wsparcie, jakie otrzymam po mojej śmierci. Rozporządzaj tym wszystkim według Twojej Boskiej woli. Amen.

Źródło: Modlitewnik Rodziny Świętego Pawła, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2019.

Komentarze