Czwartek: do Anioła Stróża

1. Ojcze Niebieski, dziękuję Twojej nieskończonej dobroci, że od chwili, kiedy dusza moja wyszła z Twych stwarzających rąk, powierzyłeś mnie Aniołowi Stróżowi, aby mnie oświecał, strzegł, prowadził i mną kierował. Dziękuję ci, mój Aniele Stróżu, że codziennie towarzyszysz mi w drodze do domu Ojca. Twoje święte natchnienia, nieustanna obrona w niebezpieczeństwie duszy i ciała, twoje potężne modlitwy u Pana Boga są dla mnie wielką pociechą i budzą niezachwianą nadzieję.

Aniele Boży, Stróży mój,
Tobie miłosierdziem Pańskim
powierzonego, oświecaj mnie,
strzeż, wspomagaj i prowadź.
Amen.


2. Aniele Stróżu mój, który zawsze wpatrujesz się w oblicze Boże i chcesz, bym z Tobą kiedyś przebywał w niebie, proszę Cię, wyjednaj mi u Boga przebaczenie tego, że tyle razy byłem głuchy na twoje rady, że grzeszyłem w twej obecności, że tak mało pamiętam o twojej bliskości.

Aniele Boży, Stróży mój,
Tobie miłosierdziem Pańskim
powierzonego, oświecaj mnie,
strzeż, wspomagaj i prowadź.
Amen.

3. Aniele, Stróżu mój, wierny i potężny, jesteś jednym z aniołów, którzy w niebie pod przewodnictwem Świętego Michała pokonali szatana i jego zwolenników. Walka rozpoczęta kiedyś w niebie toczy się dalej na ziemi: książę zła ze swymi sługami i nieprzyjaciółmi Jezusa Chrystusa czyha na dusze ludzkie. Wstawiaj się do Niepokalanej Królowej Apostołów za Kościół, Państwo Boże, walczące przeciw państwu szatana. Święty Michale Archaniele, ze swymi towarzyszami wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź nasza obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Wodzu niebieskich zastępów, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła.

Aniele Boży, Stróży mój,
Tobie miłosierdziem Pańskim
powierzonego, oświecaj mnie,
strzeż, wspomagaj i prowadź.
Amen.

4. Aniołowie niebiescy, strzeżcie twórców i pracowników  mediów oraz tych wszystkich, którzy z nich korzystają. Brońcie ich od złego, prowadźcie drogą prawdy, wyjednajcie im prawdziwą miłość. Dla apostolstwa spełnianego przez media wypraszajcie u Boga potrzebne powołania i otoczcie je swoją opieką w ich delikatnej misji. Natchnijcie wszystkich, aby czynem, modlitwą i ofiarami wspierali to apostolstwo. Oświecajcie, strzeżcie, kierujcie i rządźcie dziedziną komunikacji społecznej, aby służyła podniesieniu poziomu życia i kierowała ludzkość ku dobrom wiecznym.

Aniele Boży, Stróży mój,
Tobie miłosierdziem Pańskim
powierzonego, oświecaj mnie,
strzeż, wspomagaj i prowadź.
Amen.

5. Wszyscy aniołowi Pańscy, jesteście powołani, aby tworzyć orszak niebieski, nieustannie chwalić i uwielbiać Najświętszą Trójcę oraz wynagradzać nasze zapomnienia. Prawdziwie miłujecie Boga i ludzi i nieustannie śpiewacie: "Chwała Bogu na wysokościach, a na ziemi pokój ludziom, w których sobie upodobał". Wstawiajcie się za całą ludzkością, aby poznała prawdziwego i jedynego Boga, Syna, posłanego do nas przez Ojca, i Kościół, ostoję prawdy. Módlcie się, aby Imię Boże było czczone, aby nastało królestwo Jezusa Chrystusa i spełniła się Jego wola jak w niebie, tak i na ziemi. Otoczcie swą opieką rządzących, pracujących i cierpiących. Uproście błogosławieństwo i zbawienie wszystkim, którzy szukają prawdy, sprawiedliwości i pokoju.

Aniele Boży, Stróży mój,
Tobie miłosierdziem Pańskim
powierzonego, oświecaj mnie,
strzeż, wspomagaj i prowadź.
Amen.

Źródło: Modlitewnik Rodziny Świętego Pawła, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2019.

Komentarze